Revisi
TUGAS
KURIKULUM
PENYUSUNAN
RENCANA PELAKSANAAN PEMBELAJARAN (RPP)
Disusun
Oleh :
Nama :
Riska Wahyu Putri
Kelas :
PBD A 2016
NIM : 16205241040
RENCANA PELAKSANAAN PEMBELAJARAN(RPP)
TAHUN PELAJARAN 2018-2019
TAHUN PELAJARAN 2018-2019
Nama Sekolah : SMA NEGERI 1
Mata Pelajaran : Bahasa Jawa
Kelas/Semester : X/Gasal
Materi Pokok : Wayang
Alokasi
Waktu : 4 x Pertemuan
A.
Kompetensi Inti
KI(3): Memahami pengetahuan faktual dan konseptual
dengan cara mengamati, menanya, menggali informasi, menalar, dan
mengkomunikasikan tentang apa yang dilihat dan dipelajari dari lingkungan
sekitar, sebagai sesuatu hasil cipta dari Tuhan yang dapat dipelajari oleh akal
budi manusia.
KI(4)
: Menyajikan sebuah pengetahuan faktual
yang telah dipelajari dengan cerdas, mandiri ataupun kerja sama , tentang karya
sastra klasik atau modern , dan dapat mengintepretasikan nilai-nilai yang
terkandung dalam kehidupan sehari-hari.
B.
Kompetensi
Dasar dan Indikator Pencapaian Kompetensi
NO.
|
KOMPETENSI DASAR
|
INDIKATOR
|
3.1 Mengidentifikasi, memahami,
dan menganalisis unsur intrinsik dan unsur
ektrinsik dari teks karya sastra yang berkaitan dengan wayang.
.
|
3.1.1 Peserta didik menganalisis unsur intrinsik
cerita wayang/Petruk Madeg Pandhita
3.1.2 Peserta didik menganalisis unsur ekstrinsik
cerita wayang/ Petruk Madeg Pandhita
3.1.3 Peserta didik menganalisis relevansi isi cerita wayang/ Petruk Madeg Pandhita
dengan zaman sekarang
|
|
4.1
Menginterpretasi, menanggapi dan mengekspresikan teks sastra modern dan
klasik (wayang / Petruk Madeg Pandhita)
sesuai isi secara lisan dan tulis.
|
4.1.1 Peserta didik menceritakan kembali isi cerita wayang/ Petruk Madeg Pandhita
4.1.2 Peserta didik menanggapi isi cerita wayang/ Petruk Madeg Pandhita
|
C. Tujuan
Pembelajaran
3.1 Peserta didik dapat menganalisis unsur
intrinsik cerita wayang “Petruk Madheg
Pandhita” dengan cermat, teliti dan
tepat.
3.2 Peserta didik dapat menganalisis unsur
ekstrinsik cerita wayang “Petruk Madheg
Pandhita” dengan cermat, teliti dan
tepat.
3.3 Peserta didik dapat menganalisis relevansi
antara cerita wayang “Petruk Madheg
Pandhita” dengan kehidupan nyata secara cermat, teliti dan tepat.
4.1 Peserta didik dapat menceritakan
kembali isi cerita wayang secara mandiri dan sesuai dengan isi teks.
4.2 Peserta didik dapat menanggapi isi
cerita wayang dengan cara mengkritik atau
menyimpulkan isi teks.
D. Materi
Pembelajaran
Wayang menika ngadahi teges ingkang maneka
warna. Wonten ingkang mastani bilih wayang menika saking tembung Ayang-ayang
minangka gegambaraning jalma. Ugi wonten ingkang mastani bilih wayang menika
cekakaan saking tembung “WAyahe sembahYANG” ingkang tegesipun wayanipun Sholat.
Sanesipun nyebataken bilih wayang menika cekakan saking tembung “WAHANANE
HYANG” Tembung Wahana tegesipun panggenan utawa prantara, dene tembung Hyang
tegesipun Gusthi ingkang hakarya jagad.
Babon carios wayang menika miturut sujarahipun saking Negara India, inggih menika saking carios Ramayana saha Mahabharata. Cariso Ramayana ingkang basa sankretanipun Rāmâyaṇa saking tembung Rāma dalah Ayaṇa ingkang tegesipun Lampahing Rama. Carios menika dipunanggit dening Walmiki (Valmiki) utawi Balmiki. Dene carios Mahabharata ingkang dipunanggit dening Begawan Byasa atau Vyasa, carios menika wosipun ngengingi Pandawa saha Kurawa ingkang rebatan Negara Astina. Ananging carios Ramayana saha Mahabharata menika rikala ing tlatah Jawa lajeng kagubah malih dening para winasis, pramila menika wonten beda-bedanipun antawisipun cariyos Ramayana saha Mahabharata ingkang saking India kaliyan ingkang wonten ing Jawa. Dene wayang piyambak miturut sumber ingkang wonten, minangka kabudaya asli Jawa ingkang sampun wonten saderengipun carios Ramayana saha Mahabharata mlebet ing Jawa.
Geser gumantining jaman sabanjuripun sumbering carios wayang boten namung saking Mahabahrata saha Ramayana, ananging ugi wonten babon carios wayang sanesipun kadosdene carios Panji, carios seta, cariso saking Timur tengah lsp. Bedha-bedganing babon carios wayang menika amargi ngrembakaning donya pagelaran wayang. Pramila menika jininsing wayang boten namung wayang Walulang utawi golek nanging sansaya kathah. Tuladhanipun wonten wayang beber, wayang kancil, wayang pothehi lsp.
Dipuntingali saking bahan ingkang dipunagem kangge ndamel wayang, wayang kaperang dados pinten-pinten jinis.
Babon carios wayang menika miturut sujarahipun saking Negara India, inggih menika saking carios Ramayana saha Mahabharata. Cariso Ramayana ingkang basa sankretanipun Rāmâyaṇa saking tembung Rāma dalah Ayaṇa ingkang tegesipun Lampahing Rama. Carios menika dipunanggit dening Walmiki (Valmiki) utawi Balmiki. Dene carios Mahabharata ingkang dipunanggit dening Begawan Byasa atau Vyasa, carios menika wosipun ngengingi Pandawa saha Kurawa ingkang rebatan Negara Astina. Ananging carios Ramayana saha Mahabharata menika rikala ing tlatah Jawa lajeng kagubah malih dening para winasis, pramila menika wonten beda-bedanipun antawisipun cariyos Ramayana saha Mahabharata ingkang saking India kaliyan ingkang wonten ing Jawa. Dene wayang piyambak miturut sumber ingkang wonten, minangka kabudaya asli Jawa ingkang sampun wonten saderengipun carios Ramayana saha Mahabharata mlebet ing Jawa.
Geser gumantining jaman sabanjuripun sumbering carios wayang boten namung saking Mahabahrata saha Ramayana, ananging ugi wonten babon carios wayang sanesipun kadosdene carios Panji, carios seta, cariso saking Timur tengah lsp. Bedha-bedganing babon carios wayang menika amargi ngrembakaning donya pagelaran wayang. Pramila menika jininsing wayang boten namung wayang Walulang utawi golek nanging sansaya kathah. Tuladhanipun wonten wayang beber, wayang kancil, wayang pothehi lsp.
Dipuntingali saking bahan ingkang dipunagem kangge ndamel wayang, wayang kaperang dados pinten-pinten jinis.
-
Rerincinin Jinis Wayang,Sumbere carita.
No
|
Jingising Wayang
|
Sumbere Carita
|
Katrangan
|
1
|
Wayang Purwa
|
Epos Ramayana/Mahabharata (India)
|
Wujud boneka-kulit
|
2.
|
Wayang Madya
|
Epos Maha bharata
|
Wujud boneka-kulit
|
.3.
|
Wayang Golek
|
Epos Ramayana/Mahabharata (India)
|
Wujud boneka-kayu
|
Epos Arab/Persia (Islam)
|
Wujud boneka-kayu
|
||
4
|
Wayang Gedhog
|
Epos Maha Bharata (Jawa)
|
Wujud boneka-kulit
|
5
|
Wayang Krucil
|
Epos Damar Wulan
|
Wujud Boneka Kayu
|
6
|
Wayang Beber
|
Epos Panji
|
Wujud boneka-kulit
|
7
|
Wayang Sadat
|
Mitos Para Wali (Islam)
|
Wujud boneka-kulit
|
8
|
Wayang Wahyu
|
Mitos Nabi/Santa (Kristen)
|
Wujud boneka-kulit
|
9
|
Wayang Kancil
|
Dongen/Fabel (Jawa)
|
Wujud boneka-kulit
|
10
|
Wayang Pembangunan
|
Indonesia Pos-Kolonial
|
Wujud boneka-kulit
|
11
|
Wayang Wong
|
Epos Ramayana/Mahabharata (India)
|
Wujud Wong
|
12
|
Wayang Topeng
|
Epos Maha Bharata (India)
|
Wujud wong mawi topeng
|
Seni Pagelaran Wayang
(kulit) tuwuh lan ngrembaka nalika abad XI;taunipun kakawin Arjuna wiwaha
kaangit, kawasisane dhalang nalika ngurip-uripi wayang bias ndadekake penontone kepincut marang lumakune
pagelaran. Nganti abad XXI samenika kang katelah jaman Globalisasi, pagelaran lan carita wayang isih lestari anane. Carita wayang asipat komunikatif, tegesipun tansah nyambung lan bias ngladeni bebrayan
kang bias nampa apa anane.
Miturut sejarah , wayang
purwa mujudake reriptani para wali nalika ngrembakakake piwulang agama Islam
ing tanah Jawa. Wayang menika dados sarana dakwah Islam, kaleksanan saka
kawicaksanan para wali,kang bias nggayutake tradisi Hindu-Buddha kalawan
kaliyan kapitayan anyar asipat Islam.
Unsur Intrinsik wayang inggih menika :
a.
Irah-irahaning teks carita,
b.
Pambuka (Orientasi)
inggih menika perangan pambukaning carita,
c.
Pasulayan (Komplikasi) arupa perangan teks kang isine bab ngrembakane prekara,
d.
Pangudharing Prakara (solusi) arupa pamungkasane pasulayan utawa dredah Jrone carita, lan
e. Panutup
(coda)arupa panintinge dudutan dening
para pamaca/ pamiyarsa.
Sesanesipun
menika lumantaring lakoning wayang bias
dingerteni amarga lakoning paraga, pamaragan, patrap lan pocape paraga, aktivitas lan makna, jerone reripta fiksi Jawi kang jangkep, sesambunganipun
arupa, underane prakara, papan tumindaking lakon,titi wancine sawijining
lelakon kaleksanan, wewatakan.
Unsur ekstrinsik Wayang
Wondene
ingkang dikarepake unsure ekstrinsik wayang inggih menika perangan ingkang
gegayutan kaliyan faktor-faktor sosial
ekonomi,faktor kabudayan, factor
sosio-politik, agama,lan pranata kang diugemi sajroning bebrayan utawa
masarakat.
Petruk
Madeg Pandhita
Kocap kacarita, praja Ngamarta minangka
punjere nagarane para Pandhawa, dumadakan konclang
kaya katerak dahuru. Wis ana
pirang-pirang wektu, Negara Amarta kena pageblug,
katekan lara nggegirisi. Akeh para nayakane praj, sentana, dalah kawula
kang nandhang cintraka. Kahanan mau
kawiwitan saka murcane kabeh piyandele
kadang Pandhawa, arupa sawernaning sanjata sekti. Para kadang Kurawa
saka Ngastina, babar pisan ora duwe krenteg
menehi pambiyantu marang para Pandhawa kang nandhang coba.
“Adhuh
ketiwasan, Rama…!” Mangkono panjelihe Petruk, salah sijine paraga punakawan
marang Kyai Semar, bapakke. Kala semana Ki Lurah Semar lagi sapejagong karo
anak-anake, ya anake sing mbarep, Nala Gareng, lan si wuragil, Bagong.
“Weladhalah,
ana apa, Le, kok mlayu-mlayu adus kringet karo bengak-bengok…??” pitakone Lurah
Semar marang Petruk, anake sing nembe teka. Ambegane sajak ngaya.
“Kang
Petruk lagi kumat, Ma. Biasa, nek tanggal tuwa ngene edane kumat. Iya ta Kang
Gareng?” Celathune Bagong karo mesam-mesem.
“Hus,
ngawur kowe Gong. Aja sembrono! Deloken
kakangmu siji kuwi, kaya ora sabaene…”
“Lha
wi tikna piye, Kang Garen, awan-awan panas ngene bengak-bengok karo mlayu
beyayakan. Mangka awak dhewe lagi kajibah nunggoni nDara Arjuna kang lagi semadi neng papan
kana…!”
“Iya
bener kandhamu, Gong, ning sajake pancen ana sing wigati banget.”
“Wis..wis,
aja malah padha regejegan Rungokno apa
jalaarane sedulurmu iki mlayu-mlayu sajak kesusu !”
“Kaya
wong dioyak macan…..” selane Gareng.
“Ora
Kang, dioyak Yu Limbuk,kulon Pasar kae. Witikna bar mangan, ra gelem bayar ….
!”
“Wis
dha menenga ! Kowe kabeh wis tuwa, ning pancet wae kalakuwane !” Swarane lurah
Semar santak, sajak murina.
“Wah
katiwasan tenan, Rama.” Kandhane Petruk karo ngos-ngosan,ambegane kaya wong
kang lara napas kumat asmane. “Kael ho Ma,… karo kowe kabeh Kang Gareng apa
dene Bagos…”
“Den
Mas Bagong, Truk ! Kok saenake dhewe, Bagong kok dadi Bagos! Nek bagus, iya…!
“Lha
witikna kowe kuwi, lho Gong! Ana wong bingung,malah dikira edaaan!”
“Wis
Truk, rasah dipaelu, adhimu siji kuwi.Cene rada kurang genep, kok..” Celathune
Gareng.
“Tobaat
tenan kowe kabeh, Gareng, Petruk, Bagong ! Aja malah dha uyon, ora prayoga. Kae
lho Bendaramu bias keganggu olehe lagi nandhang prihatin! Wis ta Le, Petruk,
Caritakna, kenangapa kok teka mlayu kaya ana sing wigati banget!”
Petruk,
ya Ki Lurah Kanthong Bolong, banjur carita, sakwise ngunjal napas sauntara.
Mangkene ceritane:
Saka
pratikele Patih Sengkuni lan didhombani dening Pandhita Durna, Kurawa malah
duwe panganggep yen kahanane praja Ngamarta iki mujudake sawijine kalodhangan
kanggo nyirnakake para Pandhawa. Sadurunge kasil gawe cilakane kadang Pandhawa,
para Kurawa satus lan narpati Basukarna kasoran ing Jurit, lan kaperjaya dening
Sang Nagarangsang, ula naga saka kraton Cundharante kang gedhene tanpa upama.
Kala
semana, Raden Arjuna nembe mangun semedi saperlu nuwun sih-kanugrahaning
Jawata, awujud usada tumrap pageblug ana ing Praja Ngamarta,sarta baline kabeh
pusaka kang ilang tanpa lari. Ing kono Raden Janaka banjur midhanget pasambate
Patih Sengkuni dalah Pandhita Durna kang nembe ginawa mlayu dening Jim
sakembaran.Kanthi migunakake minyak Jayengkaton,Raden Arjuna bias ngonangi
playune Jim Pesatnyawa dalah
Sambernyawa. Raden Arjuna enggal methuki Jim sakembaran, lan njaluk
supaya Priyagung Ngastina lelorone dibebaske. Sulayane rembug, dadi perang.
Eman Raden Arjuna asor yudane, lan gugur ana pabaratan.
Bareng
nemoni Bendarane nemoni tiwas, Petruk,
ya Ki Lurah KanthongBolong sigra cancut taliwanda. Senajan tata laire arupa
batur utawa punakawan tumrap para kadang Pandhawa, Ki Lurah Petruk mono
sejatine sawijine gandarwa saka nagara ing dhasare Samudra. Kanthi sangu pusaka
sekti kembang Candra Urawan,duweke ratune
Gandarwa, Petruk namur laku lan ngadegne pratapan anyar ana tepis wiring
Praja Ngamarta. Ki Lurah Petruk madeg dadi Pendhita . Dheweke banjur sesilih
ajar Panyukilan. Kejaba ulah tapa, Ajar Panyukilan kang awatak loman, dhemen
aweh usada tumrap kawula kang nandhang
lelara.
Dene
ki Lurah Semar, Gareng, lan Bagong kang bingung awit Raden Arjuna nemoni tiwas, enggal-enggal
sowan marang Praja Ngamarta nyuwun pambiyantune putra Pandhawa. Bareng
nguningani yen Raden Arjuna tiwas,para satriya mau banjur ngamuk punggung ana
praja Cundharante. Sakawit bias unggul yudane, nanging bareng dipapagake Sang
Nagarangsang, Raden Werkudara, Raden Gatutkaca, Raden Antareja, Raden Setyaki, sarta para satriya liyane,
kasoran lan tiwas ana madyane paprangan.
Sabanjure
saka dhawuhe Prabu Kresna,Raden
Abimanyu nyuwun sraya marang Ajar
Panyukilan, saka patapan Kaangsinamur. Kadang Pandhawa lan kabeh para putra
kang nemahi tiwas,diusadani dening Sang Ajar. Kabeh waluya temahe jati. Semono
uga Adipati Karna kang nandhang wuta ,bias saras maneh.Pungkasane, Ajar
Panyukilan uga pininta sraya dadi senapatine prang saka praja
Ngamarta,saperlu ngadani paprangan
lumawan praja Cundharante.
Kabeh
tetungguling praja Cundharante bias kasor yudane dening Ajar Panyukilan . Ewa
semono, bareng kena upase Nagarangsang, Ajar Panyukilan badhar dadi Ki lurah
Petruk . Ki Lurah Petruk murina, banjur namakake pusaka kembang Candra Urawan
marang Nagarangsang sak wadyabalane. Nagarangsang badhar dadi pusaka
Dwarawati,pusakane Prabu Kresna awujud sanjata Cakra Baskara. Jim sakembaran
bdhar dadi Raden Antasena dalah Raden Irawan. Semono uga para kadang Satriya
Kajiman saka Cundharante kabeh malih rupa, bali wujud pusaka piyandele kadang
Pandhawa. Ratune kajiman kang bela pati Urawan malih dadi cangkok Wijaya
Kusuma,piyandele Parbu Kresna.
Gancare carita,Praja Ngamarta lan Dwarawati bali marang kahanan sakawit, gemah ripah loh jinawi,tata titi tentrem karta raharja.
Gancare carita,Praja Ngamarta lan Dwarawati bali marang kahanan sakawit, gemah ripah loh jinawi,tata titi tentrem karta raharja.
(Dening Purnama Kahar, Kaadhaptasi saka Giyaran Ringgit Purwa, Dening Ki Dhalang
Hadi Sugita)
( Buku Siswa Sastra Basa, Adhedasar Pergub Jatim).
E.
Pendekatan,
Metode, dan Model Pembelajaran
1.
Pendekatan :Saintific
dan Kontekstual
2. Metode : Diskusi, Tanya
Jawab, Praktek dan Penugasan
Individu
serta kelompok.
3.
Model Pembelajaran : Demonstrasi dan Tanya Jawab.
F.
Alat dan Media Pembelajaran.
a.
Powerpoint
b.
Video wayang
c.
LCD Proyektor
G.
Sumber Belajar
1.
Buku Paket Sastri Basa Dinas Pendidikan
Provinsi Jawa Timur
2.
Bausastra
3.
Pepak Basa Jawa
H.
Langkah Pembelajaran
Pertemuan
ke-1
No
|
Kegiatan Belajar
|
Waktu
|
Ket
|
a.
|
Kegiatan Pendahuluan
1.
Guru membuka pelajaran dikelas dengan salam dan
berdoa.
2.
Guru melakukan presensi.
3.
Guru memberitahukan tujuan dan kompetensi yang harus
dipelajari dan dipahami oleh siswa.
|
10 menit
|
|
b
|
Kegiatan Inti
Mengamati
:
1.
Guru menampilkan materi di Powepoint , Siswa
mengamati dengan seksama.
2.
Guru menampilkan sebuah teks cerita wayang atau
Video tentang wayang.
Menanya :
1.
Peserta didik menyampaikan pertanyaan dengan sopan.
2.
Peserta didik bertanya tentang unsur- unsur
intrinsik pembangun cerita dan struktur dari cerita.
Menggali Informasi :
1.
Guru memberikan teks cerita wayang,kemudian membagi
kelompok kerja.
2.
Peserta didik dengan kelompok mendiskusikan tentang
isi cerita.
3.
Peserta didik mendiskusikan tentang unsure-unsur
yang ditemukan dalam teks.
4.
Peserta didik membaca buku referensi .
Mengasosiasi
1.
Peserta didik menemukan unsure instrinsik dan menyimpulkan isi cerita.
|
70 menit.
|
|
C
|
Penutup.
1.
Peserta didik kembali ke tempat semula.
2.
Peserta didik bersama Guru melakukan refleksi
tentang materi yang telah dipelajari.
3.
Memberitahukan kepada Peserta didik untuk membawa tugas menganalisis
unsure-unsur teks , dan dipresentasikan pertemuan selanjutnya.
4.
Peserta didik dan Guru mengakhiri pertemuan dengan
salam dan berdoa bersama
|
10 menit
|
Pertemuan
ke-2
No
|
Kegiatan Belajar
|
Waktu
|
Ket
|
|
a.
|
Kegiatan Pendahuluan
1.
Guru membuka pelajaran dikelas dengan salam dan
berdoa.
2.
Guru melakukan presensi.
3.
Guru memberitahukan tujuan dan kompetensi yang harus
dipelajari dan dipahami oleh siswa.
4.
Guru melakukan apersepsi dengan menanyakan beberapa
pertanyaan berkaitan dengan materi pertemuan sebelumnya
|
10 menit
|
||
b
|
Kegiatan Inti
Mengkomunikasikan.
1.
Peserta didik per-kelompok ditugaskan
mempresentasikan hasil diskusi mengenai unsure intrinsik.
2.
Peserta didik yang tidak presentai mengamati dan
bisa memberikan tanggapan/pertanyaan.
3.
Guru memberikan masukan
|
70 menit.
|
||
C
|
Penutup.
1.
Peserta didik kembali ke tempat semula.
2.
Peserta didik bersama Guru melakukan refleksi
tentang materi yang telah dipelajari dan mengambil kesimpualn.
3.
Guru memberikan tugas siswa untuk membaca materi
tentang unsure ekstrinsik dan relevansi.
4.
Peserta didik dan Guru mengakhiri pertemuan dengan
salam dan berdoa bersama
|
10 menit
|
Pertemuan
ke-3
No
|
Kegiatan Belajar
|
Waktu
|
Ket
|
|
a.
|
Kegiatan Pendahuluan
1.
Guru membuka pelajaran dikelas dengan salam dan
berdoa.
2.
Guru melakukan presensi.
3.
Guru memberitahukan tujuan dan kompetensi yang harus
dipelajari dan dipahami oleh siswa.
|
10 menit
|
||
b
|
Kegiatan Inti
Mengamati
:
1.
Guru menampilkan materi di Powepoint , Siswa
mengamati dengan seksama.
2.
Guru menampilkan sebuah teks cerita wayang atau
Video tentang wayang.
Menanya :
1.
Peserta didik menyampaikan pertanyaan dengan sopan.
2.
Peserta didik bertanya tentang unsur- unsur ekstrinsik
pembangun cerita dan struktur dari cerita.
Menggali Informasi :
1.
Guru
memberikan teks cerita wayang,kemudian membagi kelompok kerja.
2.
Peserta didik dengan kelompok mendiskusikan tentang unsure
ektrinsik cerita.
3.
Peserta didik membaca buku referensi .
Mengasosiasi
1.
Peserta didik menemukan unsure ekstrinsik dan menyimpulkan isi cerita.
|
70 menit.
|
||
C
|
Penutup.
1.
Peserta didik kembali ke tempat semula.
2.
Peserta didik bersama Guru melakukan refleksi
tentang materi yang telah dipelajari.
3.
Memberitahukan kepada Peserta didik untuk membawa tugas menganalisis
unsure-unsur teks , dan dipresentasikan pertemuan selanjutnya.
4.
Peserta didik dan Guru mengakhiri pertemuan dengan
salam dan berdoa bersama
|
10 menit
|
Pertemuan
Ke-4
No
|
Kegiatan Belajar
|
Waktu
|
Ket
|
|
a.
|
Kegiatan Pendahuluan
1.
Guru membuka pelajaran dikelas dengan salam dan
berdoa.
2.
Guru melakukan presensi.
3.
Guru memberitahukan tujuan dan kompetensi yang harus
dipelajari dan dipahami oleh siswa.
4.
Guru melakukan apersepsi dengan menanyakan beberapa
pertanyaan berkaitan dengan materi pertemuan sebelumnya
|
10 menit
|
||
b
|
Kegiatan Inti
Mengkomunikasikan.
1.
Peserta didik per-kelompok ditugaskan
mempresentasikan hasil diskusi mengenai unsure intrinsik.
2.
Peserta didik yang tidak presentai mengamati dan
bisa memberikan tanggapan/pertanyaan.
3.
Guru memberikan masukan
|
70 menit.
|
||
C
|
Penutup.
1.
Peserta didik kembali ke tempat semula.
2.
Peserta didik bersama Guru melakukan refleksi
tentang materi yang telah dipelajari dan mengambil kesimpualn.
3.
Guru memberikan tugas siswa untuk mengerjakan
beberapa soal secara individu.
4.
Peserta didik dan Guru mengakhiri pertemuan dengan
salam dan berdoa bersama
|
10 menit
|
I.
Penilaian :
1.
Pengetahuan
Tekhnik Penilaian : Tes tertulis.
Bentuk Instrument : Soal uraian.
No
|
Indikator
|
Butir Soal
|
Kriteria
|
Skor
|
Kunci Jawaban
|
1
|
Peserta
didik menganalisis unsur intrinsik
cerita wayang/Petruk Madeg Pandhita
|
1.Apa
irah-irahaning teks menika?
2.Kasebutna
sapa wae paragane lan
watake
!
3.Kasebutna
papan ana ing crita !
|
1.
Mangsuli pitakenan
kanthi bener lan pener.
2.
Tepat.
|
5
5
15
|
1.
Petruk Madeg Pandhita
2.
Pandhawa, Patih
Sengkuni, Kurawa, Raden Arjuna, Jim Sakembaran, Punakawan, Nagarangsang,
3.
Praja Ngamarta,
Praja Ngastina, Praja Cundharante.
|
2.
|
Peserta
didik menganalisis unsur ekstrinsik
cerita wayang/ Petruk Madeg Pandhita
|
1.
Kasebutno Faktor sosial utawi politik, kabudayan saha
ekonomi ingkang dados adhedasar diriptaning teks wayang menika !
|
Ketepatan
Jawaban, sambung runtuting jawaban.
|
20
|
1.
Kahanan
Negara,pamarentah, nalika katekan
musibah.
Akeh manungsa kang migunakake kasengsarane liyan
kanggo butuhe dhewe. Ana manungsa sing isih eling lan waspada.
|
3
|
Peserta
didik menganalisis relevansi isi cerita wayang/ Petruk Madeg Pandhita
dengan zaman sekarang
|
Kasebutno tuladha prastawa jaman saiki kang gayut
kaliyan teks wayang.
|
15
|
1.
Bocah wis gedhe
angel dikandhani.
2.
Akeh uwong sing
durung iso bedakake wayah guyon lan tenanan.
3.
Kakang utawa adhi
sing nesu lan iso ngamuk yen ana sing nyilakani sedulure.
4.
Lsp.
|
|
4.
|
Peserta didik
menceritakan kembali isi cerita wayang/ Petruk Madeg Pandhita
|
Kacaritakno
maneh isining teks kang wis kokwaca kanthi gaya basa mu kang pener.
|
Kepercayan
diri.
Kesesuaian
isi cerita.
Sikap
dan sopan santun.
|
20
|
|
5.
|
Peserta
didik menanggapi isi cerita wayang/ Petruk Madeg Pandhita
|
Kaandharna
pamanggihmu babagan teks wayang menika.
Kaandharna
dhudhutan saha piwulang saking teks wayang menika
|
Ketepatan.
Sopan
santun.
Kritis
dari pendapatnya.
|
20
|
|
Total
Skor
|
100
|
|
Mengetahui
Kepala Sekolah
Kepala Sekolah
Pembina Utama Muda
NIP.
19640701 189711 2 001
*Teman-teman, saya juga masih tahap belajar yaa, Saya sangat berterimakasih, apabila ada yang mau bertukar ilmu:)
Tidak ada komentar:
Posting Komentar